David Carlson
David Carlson har arbetat med utvecklings- och förändringsprocesser i tjugofem år. Han är en visionär rådgivare och facilitator som hjälper företag med skräddarsydda lösningar utifrån sin kunskap kring strategier vad gäller design, innovation och varumärkesutveckling. Han är grundare av design- och modevarumärket David Design, trendrapporten David Report, kunskapsföretaget Designboost och livsstilsbutiken Carlson Ahnell.
Som internationellt eftertraktad föreläsare på skolor konferenser, seminarier och företagsevent delar David på ett initierat och inspirerat sätt med sig av sin kunskap i skärningspunkten mellan design, kultur och affärsliv.
Även David Carlsons privatliv återspeglar principen av ett korsbefruktande tänkesätt: ordförande för en naturvårdsförening; gitarrist i olika band sedan början av 80-talet, nu senast med Miller Moon; och sist men inte minst, en dedikerad trädgårdsmästare, med specialitet på gammaldags rosor med oslagbar doft.
David Carlson är aktuell med boken Make Design Matter – en språngbräda till bättre och mer meningsfull design, utgiven på det Holländska förlaget BIS. Make Design Matter sätter design och innovation i ett holistiskt och hållbart perspektiv för att hjälpa företag och organisationer att tänka kreativt när de skapar strategier för olika förändrings- och utvecklingsprocesser.